Πως περνούν από τη Τουρκία στην Ελλάδα
Στην Τουρκία ο ετήσιος τζίρος της τουρκικής μαφίας μεταναστών ανέρχεται σε πολλά δισεκατομμύρια δολάρια και συνεχώς αυξάνετε. Οι Τούρκοι έχουν οργανώσει ένα τεράστιο κύκλωμα διακίνησης με κύριο στόχο την προώθηση εκατομμυρίων λαθρομεταναστών προς την περιοχή του Έβρου και προς τα ελληνικά νησιά του Αιγαίου.
Χαρακτηριστικό είναι ότι απέναντι σε όλο αυτό το τεράστιο κύκλωμα το τουρκικό κράτος κάνει ουσιαστικά τα «στραβά μάτια» γιατί η λαθρομετανάστη θεωρείται σήμερα σαν ένας από τους πιο ανθηρούς κλάδους της τουρκικής οικονομίας
Σύμφωνα με μια πρόσφατη μακροσκελή έκθεση του Εμπορικού Επιμελητήριου της Κωνσταντινούπολης, (Instanbul Ticaret Odasi), μετά από μια μεγάλη έρευνα, το ζήτημα των λαθρομεταναστών έχει αρχίσει να παίρνει εκρηκτικές διαστάσεις και την περίοδο αυτή μέσα στην Τουρκία βρίσκονται πάνω από… ένα εκατομμύριο λαθρομετανάστες που συνωστίζονται σε διάφορες περιοχές στα δυτικά σύνορα για να περάσουν στο ελληνικό έδαφος. To «ITO», τονίζει στη έκθεση του πως κάθε χρόνο εισέρχονται στην Τουρκία περί τις 300-400 χιλιάδες λαθρομετανάστες, προερχόμενοι από τα ανατολικά και νοτιοανατολικά σύνορα της χώρας και στη συνέχεια, μέσω της περίφημης τουρκικής μαφίας της λαθρομετανάστευσης, κατευθύνονται προς τα κέντρα συγκέντρωσης που είναι στα δυτικά παράλια καις τις μεγάλες πόλεις της Σμύρνης, Κωνσταντινούπολης, Αδριανούπολης, και Αϊδινίου για να προωθηθούν στην Ελλάδα.
Είναι χαρακτηριστικό πως σύμφωνα με τις δημοσιογραφικές πληροφορίες, ολόκληρες συνοικίες της Κωνσταντινούπολης χρησιμεύουν σαν τόπος συγκέντρωσης χιλιάδων λαθρομεταναστών που συγκεντρώνονται από την τουρκική μαφία, η οποία στοιβάζει τους λαθρομετανάστες σε άθλιες συνθήκες, για να προωθηθούν προς τα δυτικά. Γνωστές συνοικίες που βρίσκονται στην ευρωπαϊκή ακτή της Κωνσταντινούπολης, όπως το Μπακίρκιοϊ, Γκαζίοσμάν πασά, Εγιούπ, Μπαϊράμπασά, Μπαγτζιλάρ, ακόμα και κεντρικότερες όπως Μπεΐογλου, Σισλί, και Φατίχ, συχνά γίνονται το επίκεντρο επιχειρήσεων της τουρκικής ασφάλειας, η οποία υποτίθεται πως προσπαθεί να βάλει κάποια τάξη στο φαινόμενο της συγκέντρωσης λαθρομεταναστών χωρίς φυσικά ουσιαστικά αποτελέσματα.
Αλλά και στην Σμύρνη, που βρίσκεται ένα βήμα πριν από τα ελληνικά νησιά, η εικόνα είναι η ίδια και ακόμα χειρότερη. Γνωστές περιοχές της Σμύρνης, όπως το Αλίαγά και η Ούρλα, και δυτικότερα το γνωστό λιμάνι του Τσεσμέ, είναι τόπος συγκέντρωσης χιλιάδων λαθρομεταναστών που ετοιμάζονται να προωθηθούν στην ελληνική επικράτεια. Επίσης μεγάλη βάση συγκέντρωσης είναι η πόλη του Αϊδινίου, νοτιοανατολικά της Σμύρνης και η περιοχή γύρω από την Μούγλα, που βρίσκεται απέναντι από τα Δωδεκάνησα.
Στα βόρεια παράλια το γνωστό μας Αϊβαλή, όπου επίσης η τουρκική μαφία συγκεντρώνει λαθρομετανάστες και τους προωθεί συχνά με λαστιχένιες βάρκες στα ελληνικά νησιά, όπως επίσης και το λιμάνι του Τσανάκ Καλέ, στην αρχή του Ελλησπόντου. Βορειότερα στην ανατολική Θράκη η Αδριανούπολη, που τα τελευταία χρόνια έχει κατακλύσει επίσης από χιλιάδες λαθρομετανάστες, όπως επίσης και το Ουζούν Κιοπρού, που βρίσκεται ένα βήμα πριν από τα ελληνικά σύνορα στους Κήπους του Έβρου.
Η τουρκική «μαφία» δουλεμπορίας που δρα στην περιοχή του Αιγαίου είναι αυτή που επωφελείται περισσότερο και αποκομίζει τεράστια κέρδη καθώς απαιτεί γύρω στις 3.000 ευρώ κατ’ άτομο, για να το περάσει στα ελληνικά νησιά. Ο συνολικός τζίρος της τουρκικής μαφίας των λαθρομεταναστών της περιοχής Αιγαίου ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Σύμφωνα με τον αρθογράφο της Χουριέτ, Εζγκί Μπασαράν, η συνηθισμένη ταρίφα για να περάσουν οι λαθρομετανάστες από την Τουρκία στην ελληνική επικράτεια, είναι 2000-4000 ευρώ. Φυσικά πολύ μεγαλύτερα είναι τα ποσά για όσους θέλουν να φύγουν με αεροπλάνο, (υπάρχουν και τέτοιοι λαθρομετανάστες). Αυτοί οι λαθρομετανάστες «πολυτελείας» πληρώνουν μέχρι και 5.000 στερλίνες για να πάνε κατ’ ευθεία στο Λονδίνο.
Χαρακτηριστικό είναι πως σύμφωνα με παλαιότερη ανταπόκριση από την Κωνσταντινούπολη του Ρότζερ Κοέν, της αμερικανική εφημερίδας New York Times, καθώς και της Herald Tribune, η Πόλη έχει γίνει το μεγαλύτερο διεθνές κέντρο συγκέντρωσης λαθρομεταναστών που περιμένουν τις …απαραίτητες διαδικασίες από την τουρκική μαφία για να περάσουν οι περισσότεροι από αυτούς στην Ελλάδα και στη συνέχεια σε χώρες της Ευρώπης.
Οι άνθρωποι αυτοί μεταφέρονται κυρίως από τα ανατολικά σύνορα της Τουρκίας, συχνά σε άθλιες συνθήκες. Στη συνέχεια στοιβάζονται σε οικτρή κατάσταση κατά εκατοντάδες σε σπίτια της Κωνσταντινούπολης που έχει νοικιάσει η τουρκική μαφία, περιμένοντας το «μαγικό διαβατήριο» που μπορεί να το αγοράσουν από τους Τούρκους μαφιόζους για να μπορέσουν να φύγουν προς την Δύση.
Ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα συγκέντρωσης λαθρομεταναστών στα σύνορα Τουρκίας Ιράν, είναι η πόλη Βαν, όπου συγκεντρώνονται για να προωθηθεί ο μεγαλύτερος όγκος κυρίως στην Κωνσταντινούπολη, σαν πρώτος σταθμός και στα δυτικά παράλια της Μικράς Ασίας για να φύγουν μέσω των ναυλωμένων πλοιαρίων της τουρκικής μαφίας στα ελληνικά νησιά.
Το κύκλωμα αυτό, που σύμφωνα με την Χουριέτ αποφέρει κατ’ έτος εκατομμύρια δολάρια στην τουρκική παραοικονομία και στην τουρκική μαφία, άρχισε ακόμα από το 1979, όταν οι πρώτοι τότε λαθρομετανάστες άρχισαν να συγκεντρώνονται από την τουρκική μαφία. Στη συνέχεια μετά το 1990 και ιδίως μετά το 2000, έχουμε μια αφάνταστη έκρηξη του φαινόμενου από το οποίο ενώ πληρώνεται αδρά η τουρκική μαφία, το πληρώνει με όλες τις συνέπειες του η Ελλάδα.
Από τα ανατολικά σύνορα δια μέσω κυρίως διαφόρων εταιριών μετακίνησης που χρησιμοποιούν μεγάλα φορτηγά, οι λαθρομετανάστες μεταφέρονται προς τα δυτικά. Είναι πολλές οι περιπτώσεις που σε διαφόρους υποτιθέμενους ελέγχους που γίνονται από την τουρκική στρατοχωροφυλακή, πέφτει το γνωστό μπαξίσι και τα παράνομα αυτά φορτία ανθρωπίνων ψυχών συνεχίζουν ανενόχλητα το ταξίδι τους. Άλλωστε δεν είναι λίγες οι καταγγελίες που έχουν γίνει πως οι ίδιες οι τουρκικές αρχές εκμεταλλεύονται το φαινόμενο της λαθρομετανάστευσης για να αποκομίσουν οικονομικά οφέλη.
Ένα άλλο μεγάλο κέντρο της τουρκικής μαφίας είναι το πολύ γνωστό στους Έλληνες Μικρασιάτες λιμάνι του Τσεσμέ, (απέναντι από την Χίο), που μέχρι το 1922 ήταν μια καθαρά ελληνική πόλη. Σήμερα το λιμάνι αυτό εκτός του ότι είναι ένα από μεγαλύτερα κέντρα διακίνησης λαθρομεταναστών προς την Ελλάδα, έχει και ένα άλλο θλιβερό πρωτείο σύμφωνα με στοιχεία του ίδιου του τουρκικού τύπου. Ο Τσεσμές σήμερα είναι το νέο μεγάλο κέντρο λαθρεμπορίου ναρκωτικών από την Τουρκία προς την ελληνική επικράτεια. Συγκεκριμένα τελευταία έχουν πυκνώσει οι αναφορές που επισημαίνουν την μεγάλη δραστηριότητα που παρατηρείται στον τομέα των ναρκωτικών στο ιστορικό λιμάνι Τσεσμέ έξω από την Σμύρνη και απέναντι από το ελληνικό νησί της Χίου.
Όπως έγινε γνωστό στο λιμάνι του Τσεσμέ οργιάζει η μαφία των ναρκωτικών, αλλά και τα κρούσματα των ναρκομανών έχουν αυξηθεί με ιλιγγιώδεις ρυθμούς τον τελευταίο καιρό. Μόνο τον τελευταίο χρόνο έχουν συλληφθεί με την κατηγορία της διακίνησης ναρκωτικών στο λιμάνι του Τσεσμέ 6.121 άτομα, ενώ αλλά 3.069 συνελήφθησαν με την κατηγορία της χρήσης ναρκωτικών. Η εκλογή του λιμανιού του Τσεσμέ τα τελευταία χρόνια από κυκλώματα της τουρκικής μαφίας σαν κέντρο διακίνησης ναρκωτικών, έγινε, όπως αναφέρει ο τουρκικός τύπος, για πολλούς λόγους. Ο κυριότερος όμως είναι πως έχει άμεση πρόσβαση με τα ελληνικά νησιά αλλά και τα διεθνή ύδατα της Μεσογείου, γεγονός που διευκολύνει το λαθρεμπόριο, ενώ μαζί και με το λιμάνι του Ιτσέλ, δηλαδή της Μερσίνας, στην Μεσόγειο απέναντι από την Κύπρο, κρατάει πλέον τα σκήπτρα στο τουρκικό μαφιόζικο κύκλωμα.
Σε γενικές γραμμές η παραγωγή και η διακίνηση των ναρκωτικών από την Τουρκία, παράλληλα με τους λαθρομετανάστες, έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια τρομακτική αύξηση. Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτουν οι ίδιες οι τουρκικές πήγες, τα τελευταία δέκα χρόνια η διακίνηση της μαριχουάνας παρουσίασε αύξηση 186,8%, της ηρωίνης 616%, του χασίσι 382% ενώ της κοκαΐνης σε… ασύλληπτα ποσοστά.
Οι Τούρκοι αναφέρουν ότι οι κυριότεροι δίοδοι αυτού, του παράνομου εμπορίου το οποίο σε μεγάλες ποσότητες μεταφέρεται από τα ενδότερα της Ασίας, είναι από την πόλη Αρτβίν προς τα τουρκικά λιμάνια της Σμύρνης, Κωνσταντινούπολης, Αττάλειας. Μεγάλα κέντρα συγκέντρωσης και επεξεργασίας είναι οι πόλεις των Αδάνων, Άγκυρας και Προύσας. Ιδιαίτερα το λιμάνι του Ιτσέλ, (Μερσίνας), είναι ένα από τα κέντρα όπου συγκεντρώνονται μεγάλες ποσότητες για μεταφορά προς τα δυτικά.